Rekrutacja na rok 2024/2025 trwa. Zapraszamy!

Wprowadzenie

Szkoła Psychoterapii Dzieci i Młodzieży. Istniejemy od 2014.

grafika


Szkoła Psychoterapii Dzieci i Młodzieży jest realizowana w trybie 4-letnim. Wymagane jest ukończenie studiów kierunkowych tj. psychologia, pedagogika lub wydział lekarski oraz doświadczenie w obszarze psychologicznej pomocy dzieciom lub młodzieży.

Więcej na podstronie Rekrutacja.

 

Program szkolenia spełnia warunki niezbędne do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. 

Zajęcia w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży to 700 godzin zajęć teoretyczno-praktycznych, w tym 150 godzin superwizji prowadzonej przez certyfikowanych superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Ponadto wymagane jest odbycie 300 godzin stażu (w tym 120 godzin stażu klinicznego) oraz 250 godzin doświadczenia własnego. Cztery lata całościowego szkolenia to zajęcia teoretyczno-praktyczne, staż kliniczny oraz doświadczenie własne, które dają w sumie 1250 godzin szkolenia z zakresu psychoterapii. Więcej o certyfikacie PTP.

 

Program szkolenia spełnia również warunki niezbędne do uznania dorobku zawodowego i naukowego w dziedzinie ochrony zdrowia: psychoterapia dzieci i młodzieży

Wszystkie osoby, które uzyskały dyplom ukończenia albo ukończą pełne czteroletnie szkolenie w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży a także dopełnią reszty wymagań, mogą wystąpić z wnioskiem do Ministra Zdrowia o uznanie kształcenia za równoważne ze szkoleniem specjalisty psychoterapii dzieci i młodzieży. Więcej o nowej dziedzinie ochrony zdrowia – psychoterapii dzieci i młodzieży oraz o kryteriach, które należy spełnić, aby móc uzyskać tytuł specjalisty psychoterapii dzieci i młodzieży.

 

Oferujemy naukę w różnych nurtach pokazując możliwości ich integracji na bazie podejścia psychodynamicznego. W PROGRAMIE m.in.:

  • Pułapki i osobiste trudy w pracy z rodzicami dzieci i nastolatków;
  • Mentalizacja w terapii dzieci i młodzieży;
  • Teoria przywiązania z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie, oraz warsztaty z zastosowań praktycznych w pracy z dziećmi i rodzinami;
  • Pierwsza konsultacja rodziców i dziecka/ nastolatka – założenia i praktyka;  
  • Psychodynamiczne teorie rozwoju i ich implikacje w praktyce;
  • Metody oparte na dowodach: jak dobrać oddziaływanie do diagnozy (prezentacja przypadków klinicznych);
  • Superwizja pracy psychoterapeutycznej z pacjentami w wieku rozwojowym.