Rekrutacja na rok 2024/2025 trwa. Zapraszamy!

Oczami studentów:

04-04-2016

Szkoła Psychoterapii Dzieci i Młodzieży

dała mi możliwość połączenia praktyki z teorią. Wyjątkowo dobrze dobrane zajęcia teoretyczne, (które są niezbędną bazą), współistnieją w pakiecie z treningiem i ćwiczeniami oraz informacją zwrotną, jak stosuje się daną metodę. To naprawdę uczy.

Świetni i kompetentni superwizorzy z wieloletnim stażem pozwalają na głęboki wgląd i pozwalają znaleźć klucz i metodę pracy z pacjentem.

Bardzo ciekawie i nowatorsko prowadzone są zajęcia z psychoanalizy, którą dzięki zaangażowaniu prowadzących można odkryć na nowo. Z kolei zajęcia dr. Arskiej-Karyłowskiej wnoszą perspektywę behawioralną, która połączona z psychodynamicznym rozumieniem pacjenta, otwiera nowe perspektywy do pracy.
Do tego nowe świeże spojrzenie wykładowców zdobyte w Londynie w Instytucie Anny Freud oraz inspirujący współuczestnicy mający praktykę w bardzo różnych obszarach sprawia, że te kilka dni w miesiącu jest prawdziwym laboratorium wykuwania się dobrych praktyk w pracy z dzieckiem i jego rodzicem.

Wszyscy wykładowcy są zarazem praktykującymi lekarzami lub psychoterapeutami i nie ma tu mowy o teoretyzowaniu. Te studia są teorią w działaniu.

Dla mnie osobiście poza świetnymi wykładowcami atutem studium są współuczestnicy zajęć. Grupa, która się w tym roku spotkała jest dla mnie bardzo inspirująca i mobilizujący do rozwoju i dalszej pracy.

I jeszcze jedno- pacjent dziecięcy i młodzieżowy wydaje się w Polsce pacjentem, któremu poświęcona jest ogromną uwaga. Doświadczenie uczestników tych studiów pokazuje jednak, jak wiele jest do zrobienia w tej dziedzinie. Tu uczymy się, jak powinny wyglądać standardy w pracy nad tak wyjątkowym pacjentem jakim jest dziecko.

Jestem wdzięczna założycielom i pomysłodawcom Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, że wyszli na przeciw ogromnemu zapotrzebowaniu oraz zagubieniu rodzica i dziecka w stawiającej przed nami wszystkimi nowe wyzwania skomplikowanej współczesności

 

Anna Kapińska

polonistka, reżyserka, trener umiejętności wychowawczych, słuchaczka Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w latach 2014/2016. Obecnie prowadzi Ośrodku ReGeneRacja zajęcia dla dzieci BAJKOPISANIE